El passat 30 de desembre es va aprovar el Reial Decret Llei 20/2011 de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic.
Entre les mesures aprovades, destaquem les que creiem poden ser del seu interès:
IRPF
-Deducció per inversió en vivenda habitual.
Amb efectes retroactius a 1/1/2011 s’ha suprimit el límit que es va fixar en la Llei de Pressupostos pel 2011, per a l’aplicació de la deducció als contribuents amb base imposable inferior a 24.107,20 euros. Per tant en l’exercici 2011 podran aplicar aquesta deducció tots els contribuents, independentment de quina sigui la seva base imposable.
La base màxima de deducció per adquisició, construcció, ampliació o rehabilitació es manté en 9.040 € anuals, amb una deducció estatal del 7,5%. Per als supòsits d’obres i instal·lacions d’adequació per a discapacitats la base màxima és de 12.080€.
-Gravamen complementari a la quota íntegra estatal.
En els períodes impositius 2012 i 2013 la quota íntegra estatal s’incrementa en els següents imports:
a) El resultant d’aplicar a la base liquidable general els següents tipus:
b) El resultant d’aplicar a la base liquidable de l’estalvi els tipus de la següent escala:
-Increment en la quota de retenció
Per al càlcul de la retenció dels rendiments del treball per als exercici 2012 i 2013 es tindrà en compte la taula del punt a) anterior. No obstant es començarà a aplicar a 1 de febrer del 2012. Això significa que a partir de febrer s’incrementarà la retenció dels treballadors.
-Increment del % de pagaments a compte del 19 la 21%
En els períodes impositius 2012 i 2013 els % de pagament a compte següents passen del 19% al 21%:
– Increment del % de retenció dels administradors i membre del consell d’administració
Durant els exercicis 2012 i 2013 s’incrementa el % de retenció del 35 al 42%
– Reducció per a manteniment d’ocupació
Es manté pel 2012 la reducció del 20% del rendiment d’activitats econòmiques, per aquells contribuents amb xifra de negocis inferior a 5.000.000 € i plantilla mitja inferior a 25 empleats, que mantinguin o creen ocupació.
– Despeses i inversions en formació del personal
S’amplia al 2012 la no consideració com a retribució en espècie de les despeses efectuades per a habituar als empleats en la utilització de les noves tecnologies de la informació, quan la seva utilització només pugui realitzar-se fora del lloc i horari de treball.
IMPOST DE SOCIETATS
– Pagaments fraccionats.
Es manté la regulació vigent a 2011 pels pagaments fraccionats, inclòs l’increment de tipus introduïts pel RDL 9/2011:
Per a la opció de l’article 45.2 el tipus és del 18%.
Per a la opció de l’article 45.3 (en funció del resultat) el tipus és de:
– Deducció per a despeses de formació al personal
Amb efectes des de 1 de gener de 2012, les despeses efectuades durant els anys 2007 a 2012 per habituar als empleats en la utilització de les noves tecnologies de la informació, quan la seva utilització només pugui realitzar-se fora del lloc i horari de treball, donaran dret a l’aplicació de la deducció per a despeses de formació del personal.
– Percentatge de retenció i ingrés a compte
Des de 1 de gener de 2012 i fins a 31 de desembre de 2013, el % de retenció o ingrés a compte passa del 19 al 21%.
– Tipus de gravamen reduït per a microempreses que mantingui o creen ocupació
Es prorroga per 2012 el tipus reduït del 20% per a empreses amb menys de 5.000.000 euros de xifra de negoci, i menys de 25 treballadors que mantinguin o creen ocupació, per al primer tram entre 0 i 300.000 euros.
IMPOST SOBRE LA RENDA DE NO RESIDENTS
– El tipus de gravamen general passa del 24 al 24,75%
– S’incrementa del 19 al 21%:
IVA
– IVA reduït en adquisició de vivendes
Es prorroga fins a 31/12/2012 l’aplicació del tipus reduït del 4% a les entregues d’edificis aptes per a la seva utilització com a vivendes, incloses les places de pàrquing, amb un màxim de dos, transmeses conjuntament.
IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
– S’incrementa pels exercicis 2012 i 2013 els tipus de gravamen d’aquest impost entre un 4 i un 10% depenent de l’entrada en vigor de la corresponent ponència total de valors del municipi.
COTITZACIONS SOCIALS
– S’incrementa un 1% les bases màximes aplicables en els diferents règims.
– Autònoms
No obstant, per la base de cotització dels treballadors autònoms que abans dels 50 anys haguessin cotitzat en qualsevol règim de la Seguretat Social 5 o més anys, hi ha regles específiques:
– Revalorització i manteniment del poder adquisitiu de les pensions
Mentre no s’aprovi la Llei de Pressupostos General de l’Estat pel 2012, continua vigent el contingut de la Llei de pressupostos pel 2011, però en matèria de pensions hi ha algunes modificacions, entre les que destaquen:
– S’incrementa pel 2012 un 1% les pensions de la Seguretat Social, en la seva modalitat contributiva
– S’incrementa un 1% els imports de les pensions mínimes del sistema de la Seguretat Social i de les Classes Passives, de les pensions no contributives i de l’extingit “Seguro Obligatorio de la Vejez e Invalidez”, Aixa com les prestacions per fill a càrrec amb + 18 anys i minusvalia igual o superior al 65%.
– Límit màxim de percepció per pensió pública: 2.522,89 €/mes o 35.320,46 €/any
– Els perceptors de complement per mínims de les pensions de la Seguretat Social, rebran, abans de 1 d’abril de 2012 i en un únic pagament, la diferència entre la pensió rebuda en 2011 i la que hagués correspòs d’haver aplicat a les quantitats mínimes l’increment del 2,9% corresponent a l’IPC real de novembre 2010 a novembre 2011.
– Es prorroga durant 6 mesos, l’ajuda econòmica d’acompanyament de 400 euros, a les persones que esgotin la seva protecció per atur, establerta en l’art. 6 del RDL 10/2011.
PROPERES NOVETATS
En el Consell de Ministres del dia 5 de gener, la vicepresidenta ha anunciat que s’intensificarà la investigació del frau fiscal, així com el control en la fase recaptatòria, a més d’augmentar la col.laboració amb les administracions tributàries autònomes.
Ha informat que Hisenda està estudiant la implantació de mesures per a limitar l’ús del pagament en efectiu de determinades transaccions econòmiques per lluitar així contra l’economia submergida i la utilització de diner en negre per aquests pagament.
Per tal de lluitar contra l’economia submergida es reforçaran els mecanismes de col.laboració amb la Inspecció de Treball i la Tresoreria de la Seguretat Social, i s’utilitzarà altra informació com consum d’energia elèctrica i terminals de targetes de crèdit per a detectar activitats econòmiques ocultes o parcialment declarades.
Aquests últims dies s’han publicat vàries normatives legals que ens afecten pel tancament del 2012 i pel 2013:
Impost sobre el Patrimoni
L’Estat ha prorrogat 1 any més la vigència de l’Impost de Patrimoni, establint una bonificació del 100% a partir de l’1 de gener de 2014.
Amb efectes 31-12-2012 Catalunya ha modificat l’esmentat impost, rebaixant el mínim exempt de 700.000 a 500.000 euros, i incrementant un 5% els trams respecte la tarifa estatal i un 10% respecte al tram més alt (superior a 10.695.996,06 euros). Es manté els 300.000 euros exempts per a la vivenda habitual. Al haver-se aprovat amb efectes 31-12-2012 significa que en la declaració del 2012 que es farà al maig-juny del 2013 ja estaran en vigor aquests canvis normatius.
Impost sobre la Renda de les Persones Físiques
(canvis que entren en vigor a partir de 1 de gener de 2013)
Nota: només s’aplica als premis celebrats a partir de 1 de gener del 2013; si són premis celebrats en dates anteriors, encara que es cobrin al 2013 no s’aplica aquest gravamen.
Impost sobre Societats
S’estableixen uns coeficients d’actualització, que no poden fer excedir el valor de mercat de l’element.
S’aplicarà un gravamen únic del 5% sobre l’actualització, que s’haurà de liquidar el dia que es presenti la declaració de l’Impost de Societats del 2012.
– Es considera despesa no deduïble de l’Impost, les indemnitzacions per extinció de la relació laboral o mercantil, que excedeixin per cada perceptor de 1.000.000 euros.
Impost sobre els Dipòsits en Entitats de Crèdit
Es crea un impost sobre els dipòsits en les entitats de crèdit, per tal de garantitzar una major eficiència en el funcionament del sistema financer.
Tipus d’interès
La Llei de Pressupostos pel 2013 fixe el tipus d’interès legal del diner en el 4%, i l’interès de demora en el 5%.
Matèria laboral
Per l’any 2013, l’edat de jubilació comença a incrementar paulatinament, com ja havíem avançat en circulars anteriors, quedant l’edat de jubilació per aquest any a 65 anys i un mes. Progressivament, cada any s’afegirà un mes més als 65 anys per poder-se jubilar. De tal manera que al 2027, l’edat de jubilació serà de 67 anys. Resumint per anys quedarà així:
Tal com us vam informar al juliol, el Reial Decret Llei 20/2012 ha introduït canvis fiscals i laborals importants que ens afecten de ple a tots. Us fem aquí un resum i restem a la vostra disposició per a qualsevol dubte o aclariment.
Canvis en Impost sobre la Renda de les Persones Fisiques (IRPF)
Canvis en l’Impost de Societats
Els fons de comerç serà deduïble amb el límit anual de la centèssima part del seu import (ja fixat en el RD-L 12/2012), però ara s’introdueix que aquesta limitació no s’aplicarà als contribuents de l’IRPF que siguin empresa de reduïda dimensió segons l’article 108 TRLIS
Canvis en l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA)
Laboral i Seguretat Social:
1) Recàrrecs seguretat social: una vegada transcorregut el termini per pagar la seguretat social, es produiran els següents recàrrecs:
Presentació dins del plaç reglamentari: 20% de recàrrec si s’abonen les quotes després del venciment (s’eliminen el 3%, 5% i 10% que hi havia fins ara).
2) Tributació de les indemnitzacions:
– no tributaran les referents als acomiadaments objectius, la indemnització dels quals no superi els 20 dies per any treballat amb un màxim de 12 mensualitats. Si es pacta més indemnització, la restant tributarà.
– no tributaran els acomiadaments col·lectius, sempre i quan, la indemnització no superi ellímit establert.
3) La prestació d’atur: es calcularà aplicant a la base reguladora el 70% els primers 180 dies i el 50% a partir del 181 dia i fins al final. Per tant, amb la nova legislació es redueix el percentatge que es pot cobrar estant a l’atur.
4) El Fons de Garantia Salarial abonarà:
5) Supressió del dret a l’aplicació de bonificacions: A partir de 1 d’agost de 2012 es prohibeix l’aplicació de certes bonificacions que les empreses s’estaven aplicant per la contractació i el manteniment de la ocupació. Ja que és un punt molt extens a desenvolupar, per totes les derogacions de varies parts de les lleis que estan afectades, hem decidit analitzar cada bonificació i explicar-ho en forma de circular personalitzada a cada empresa. D’aquesta forma, podem veure el cost que incrementa en seguretat social aquesta reforma.
Altres novetats:
NOVA REFORMA LABORAL: RD LLEI 3/2012
Arrel de la publicació al BOE a 11/02/2012, de la nova reforma laboral, els fem un resum de les modificacions més destacables d’aquesta nova llei:
Nou contracte per la formació i l’aprenentatge: es podrà celebrar amb treballadors majors de 16 anys i menors de 25, que no tinguin cap qualificació professional. La duració mínima del contracte serà d’un 1 i la màxima de 3 anys. El treballador haurà de rebre la formació d’un centre especialitzat o de la pròpia empresa (hores de pràctiques i de teoria).
2. FOMENT DE LA CONTRACTACIÓ INDEFINIDA
Contracte de treball per temps indefinit d’ajuda als emprenedors: haurà de ser indefinit i a temps complert. El període de prova serà d’un any, i tindrà els següents beneficis:
3. ACOMIADAMENT:
4. ENCADENAMENT DE CONTRACTES TEMPORALS: no es podràn encadenar contractes temporals més enllà de 31/12/2012. Per tant, a gener de 2013 no es podràn tenir treballadors amb contractes temporals encadenats que superin els dos anys.
BONIFICACIONS CONTRACTUALS SEGURETAT SOCIAL: adjuntem un quadre resum amb les principals bonificacions aplicables a l’actualitat als nous contractes (publicat per seguretat al mes de març).
Tanmateix, els informem que a partir de l’1 d’abril de 2012, COMPTE 9 CONSULTORS D’EMPRESES, SLP comença a oferir serveis jurídics relacionats amb el dret mercantil i el dret laboral. En cas de tenir alguna consulta, preguem es posin en contacte amb la Sra. NATÀLIA VILA, advocada amb número de col·legiat 3132 de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Girona. |
El contracte de treball
Es pot formalitzar per escrit o de paraula. Si no hi ha pacte escrit, s’entén que el contracte s’ha concertat per un temps indefinit i a jornada complerta quan la durada sigui superior a quatre setmanes. En aquest cas, el treballador ha de rebre informació sobre els elements essencials del contracte i condicions d’execució de la presentació (salari en espècie, temps de presència i la seva compensació, penoctes en la llar familiar).
Duració i prova
El contracte es pot formalitzar per temps indefinit o per una durada determinada, en els termes que preveuen l’estatut dels treballadors. Es pot concertar per escrit un període de prova en els termes de l’estatut dels treballadors, que no pot excedir els dos mesos, llevat del que preveu el conveni col·lectiu. Es pot produir la resolució de la relació laboral per qualsevol de les parts, amb el període de preavís ajustat al que es pacti, sense excedir, en cap cas, els set dies naturals.
Condicions de treball
El sou mínim que correspon a la persona treballadora és el salari mínim interprofessional que es fixa anualment per llei; d’aquest es pot arribar a descomptar fins a un 30% en concepte de salari en espècie si així s’ha pactat entre les parts (allotjament, manutenció). L’increment del sou en metàl·lic serà el pactat entre les parts, a falta d’acord regirà l’increment anual que serà igual a l’increment mitjà pactat en els convenis col·lectius segons la publicació oficial el mes que es completin dotze consecutius.
També es té dret a dues pagues extraordinàries de percepció semestral, la quantia de les quals serà la que pactin les parts, que ha de ser suficient per garantir, com a mínim, en tot cas, el sou en metàl·lic corresponent a la quantia del SMI en còmput anual.
Els treballadors que prestin serveis per hores, en règim extern, el salari mínim de referència serà el fixat cada any per als treballadors eventuals i temporers i empleats de la llar, que inclou tots els conceptes retributius, que s’abonarà en metàl·lic en proporció a les hores efectivament treballades
La jornada màxima de treball és de 40 hores de treball efectiu, sense perjudici del temps de presència acordat entre les parts, amb dret a un descans entre jornades de 12 hores, llevat per als interns que pot reduir-se a 10 hores i pot compensar-se fins a 12 hores en períodes de fins a quatre setmanes. Les hores de presencia no podran excedir de 20 hores setmanals de mitjana en un període de referència d’un mes, i es retribueixen o compensen segons pactin les parts, en quantia no inferior a l’hora ordinària.
El descans setmanal és de 36 hores consecutives que comprendrà el diumenge i la tarda del dissabte o el mati del dilluns, llevat que no es treballi a jornada complerta que serà proporcional a les hores treballades.
Les vacances anuals són de 30 dies naturals fraccionables en dos o més períodes, si bé un ha de ser almenys de 15 dies naturals consecutius. El període a gaudir es pacta entre les parts, i a falta de pacte 15 dies els pot fitxar l’ocupador i la resta l’empleat, i les dades s’han de conèixer amb dos mesos d’antelació al seu inici. Durant el període de vacances el treballador no està obligat a residir en el domicili familiar o en el lloc on es desplaci la família o algú dels seus membres.
Extinció del contracte
Quan el contracte s’extingeixi per desistiment de l’ocupador, fet que s’ha de comunicar per escrit al treballador, aquest percebrà una indemnització, la quantia de la qual ha de ser equivalent al salari en metàl·lic corresponent a 12 dies naturals per any de servei, amb el límit de 6 mensualitats (article 11.3 del Reial decret 1620/2011, de 14 de novembre). Si la presentació ha superat la durada d’un any, l’ocupador ha de preavisar almenys amb 20 dies des de la notificació de la decisió d’extinció. En altres supòsits el preavís ha de ser de 7 dies. Durant aquest període de preavís l’empleat té dret a 6 hores setmanals per buscar nova ocupació. Es pot substituir el preavís per una indemnització en metàl·lic equivalent als salaris que s’haurien de percebre en aquests dies.
Es presumeix que l’ocupador ha optat per l’acomiadament del treballador i no pel desistiment, amb l’aplicació de la indemnització de 20 dies de sou per any de servei, quan, en la comunicació de cessament que realitzi, hi hagi incompliment de forma escrita o bé no es posi a disposició del treballador la indemnització corresponent, amb caràcter simultani a la comunicació
Si el contracte finalitza per acomiadament disciplinari mitjançant notificació escrita per les causes previstes en l’ET, i aquest és declarat improcedent, o quan s’incompleixin els requisits previstos per formalitzar l’acomiadament, la indemnització ha de ser de 20 dies de sou per any de servei amb un màxim de 12 mensualitats.
Modificació Substancial de les Condiciones de Treball (art. 41 ET)
L’empresa pot acordar-ho unilateralment si hi ha raons econòmiques, tècniques, organitzatives, o de producció. Considerant tals les que estiguin relacionades amb la competitivitat, productivitat o organització tècnica.
Es poden modificar entre altres:
No es poden modificar les condicions regulades en convenis col.lectius estatutaris (no es pot modificar res per sota conveni)
Modificació individual
No hi ha període de consultes. L’empresa notifica al treballador afectat, i als representants legals si n’hi ha, la seva decisió d’efectuar la modificació substancial, amb una antel.lació mínima de 15 dies.
Modificació col.lectiva
Legitimats per actuar en noms dels treballadors, en cas d’un únic centre, i per aquest ordre:
1er) comitè d’empresa o delegats de personal
2on) Si no n’hi ha, els treballadors poden optar per atribuir la seva representació per a la negociació de l’acord, a la seva elecció, a una comissió d’un màxim de 3 membres integrada per treballadors de la pròpia empresa i escollits democràticament, o a una comissió d’igual nombre de components designats, segons la seva representativitat, pels sindicats més representatius del sector al que pertanyi l’empresa, i que estiguessin legitimats per a formar part de la comissió negociadora del conveni col·lectiu d’aplicació a l’empresa.
Esquema i terminis de la modificació col.lectiva:
Documentació a presentar:
No està regulat, però l’AN té el criteri que s’han d’aplicar les regles de l’article 64.1 ET que regula les exigències generals sobre la informació i consulta als representants dels treballadors.
“1. El comité de empresa tendrá derecho a ser informado y consultado por el empresario sobre aquellas cuestiones que puedan afectar a los trabajadores, así como sobre la situación de la empresa y la evolución del empleo en la misma, en los términos previstos en este artículo.
Se entiende por información la transmisión de datos por el empresario al comité de empresa, a fin de que éste tenga conocimiento de una cuestión determinada y pueda proceder a su examen. Por consulta se entiende el intercambio de opiniones y la apertura de un diálogo entre el empresario y el comité de empresa sobre una cuestión determinada, incluyendo, en su caso, la emisión de informe previo por parte del mismo.
En la definición o aplicación de los procedimientos de información y consulta, el empresario y el comité de empresa actuarán con espíritu de cooperación, en cumplimiento de sus derechos y obligaciones recíprocas, teniendo en cuenta tanto los intereses de la empresa como los de los trabajadores”
Opcions dels treballadors:
Els treballadors poden subscriure un conveni especial amb la TGSS per a mantenir la base de cotització anterior a la modificació.
(art. 47 ET i RD 1483/2012)
Procediment aplicable qualsevol que sigui el número de treballadors de l’empresa i el número d’afectats per l’ERO. (no es diferencia entre modificació individual o col.lectiva)
Causes motivadores
Causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producción, de carácter cojuntural
Reducció de jornada
Està permès la reducció temporal enre un 10% i un 70% de la jornada (per dies sencers, o per hores dintre la jornada diaria)
Esquema i terminis de l’ERO de suspensió/reducció:
Opcions dels treballadors:
Cotitzacions a la Seguretat Social:
L’empresa continua ingressant el 100% de la Seguretat Social empresarial. L’inem ingressa la part del treballador.
L’empresa té una bonificació del 50% de l’aportació empresarial per contingències comuns del període de reducció, per un període màxim de 240 dies (complint uns requisits: estar al corrent de pagament, mantenir els treballadors mínim 1 any després de la finalització de l’ERO,….). Si no es compleixen els requisits cal tornar la bonificació
Prestació atur:
Cal complir els requisits per a tenir-hi dret (mínim 360 dies dintre els últims 6 anys)
Es consumeix un % d’atur equivalent a la reducció de la jornada.
El passat 23 de febrer va sortir publicat el Reial Decret-Llei 4/2013, de 22 de febrer, de mesures de recolzament a l’emprenedor i d’estímul del creixement i de la creació d’ocupació.
Els passem un breu resum del que s’ha aprovat, i restem a la vostra disposició per a qualsevol dubte o aclariment.
Cotització a la seguretat social aplicable a joves treballadors per compte pròpia:
No serà d’aplicació si contracten a treballadors per compte aliena.
Compatibilitzar la percepció de la prestació per atur amb treball a compte propi:
Els beneficiaris de la prestació d’atur que es donin d’alta en el RETA podrà compatibilitzar sempre que es reuneixin els següents requisits:
Aplicació de la capitalització de la prestació per atur:
Abonament en una sola vegada del import corresponent a la inversió, amb el límit del 60% de l’import de la prestació o el 100% si són menors de 30 anys o dones menors de 35 anys. No ha d’haver estat vinculat a la societat ni com a econòmicament dependent ni com a treballador.
Suspensió i reanudació del cobrament de la prestació d’atur després d’una activitat per compte pròpia:
Els menors de 30 anys podran tornar a cobrar la prestació quan el treball per compte propi sigui de duració igual o inferior a 60 mesos (5 anys). La sol·licitud ha de ser dintre els 15 dies següents al fet, i el treballador haurà d’inscriure’s com a demandant de treball.
Estímuls a la contractació a temps parcial per vinculació formativa:
Contractació indefinida d’un jove per microempresa i empresaris autònoms:
Si és menor de 30 anys es tindrà dret a una reducció del 100% de les contingències comunes durant el primer any de contracte. Requisits:
Incentius a la contractació de nous projectes:
Reducció del 100% de la quota empresarial durant els 12 mesos següents a la contractació dels treballadors per compte pròpia menors de 30 anys, sense treballadors assalariats, que des de 22 de febrer, contractin per primera vegada indefinidament a persones desocupades d’igual o majors de 45 anys, inscrits a l’atur més de 12 mesos. Si es formalitza aquest contracte, per mantenir la bonificació s’haurà de mantenir al treballador almenys 18 mesos.
Primera ocupació jove:
Es podran celebrar contractes temporals a joves desocupats menors de 30 anys que no tinguin experiència professional o que aquesta sigui inferior a 3 mesos. La duració mínima del contracte serà de 3 mesos i màxim 6 mesos, a menys que per conveni col·lectiu s’estableixi una duració superior. El contracte serà a temps complert o parcial però com a mínim amb un 75% de la jornada.
Si aquest contracte es transforma a indefinit, es podrà bonificar 41,67 euros al mes durant 3 anys, i si és dona, de 58,33 euros al mes.
Incentius als contractes en pràctiques per la primera ocupació:
Si es formalitza un contracte en pràctiques a un menor de 30 anys, es tindrà dret a una bonificació del 50% de la quota empresarial per contingències comunes durant tota la vigència del contracte.
Si prèviament a aquest contracte, s’hagués fet un contracte en pràctiques no laborals a l’empresa, la bonificació serà del 75%.
Impost de Societats:
Les entitats de nova creació, constituïdes a partir de 1 de gener de 2013, que realitzin activitats econòmiques, tributaran en el primer període impositiu en que la base imposable sigui positiva, i en el següent, pels següents tipus:
No s’entendrà iniciada una activitat econòmica quan aquesta s’hagués realitzat prèviament per altres persones o entitats vinculades, o quan aquesta hagués estat exercida, durant l’any anterior a la constitució de l’entitat, per una persona física que ostenti una participació, directe o indirecte, en els fons propis de l’entitat de nova creació superior al 50%
Impost sobre la Renda de les Persones Físiques:
S’entén que s’inicia una activitat, quan no s’hagués exercit cap activitat econòmica en l’ant anterior a la data d’inici de la mateixa, sense tenir en consideració aquelles activitats en l’exercici de les quals s’hagués cessat sense haver arribat a tenir rendiments nets positius des del seu inici.
La quantia dels rendiments nets sobre la que s’aplicarà la reducció no podrà superar l’import de 100.000 euros anuals.
No es podrà aplicar aquesta reducció en el període impositiu en el que més del 50% dels seus ingressos procedeixin d’una persona o entitat de la que el contribuent hagués obtingut rendiments del treball en l’any anterior a la data d’inici de l’activitat.
Mesures de finançament per al pagament als proveïdors de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes, i de lluita contra la morositat en les operacions comercials
Març 2015
Benvolguts clients, el passat 28 de febrer es va publicar en el BOE el Reial Decret Llei 1/2015 de 27 de febrer, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de càrrega financera i altres mesures d’ordre social. els detallem aquí els punts més importants, al nostre parer, i restem a la seva disposició per a qualsevol aclariments sobre el mateix.
Àmbit Laboral
Nova tarifa plana amb diferents bonificacions de les que hi havia fins ara:
Bonificació pels autònoms que tinguin fills menors de 7 anys a càrrec, o un familiar de fins a 2on grau en situació de dependència.
CIRCULAR INFORMATIVA
Amb el Real Decret-Llei 3/2014 de 28 de febrer, de mesures urgents per fomentar la ocupació i la contractació indefinida, es regula una tarifa plana de cotització de contingències comunes pels contractes indefinits.
Amb efecte del 25 de febrer de 2014, l’aportació empresarial de cotització a la Seguretat Social de contingències comunes passen a ser, en casos de contractació indefinida, les següents quantitats:
-Si la contractació és a temps complet, 100 euros mensuals.
-Si la contractació és a temps parcial igual o superior al 75% de la jornada, 75 euros mensuals.
-Si la contractació és a temps parcial igual o superior al 50%, 50 euros mensuals.
Aquestes reduccions s’aplicaran durant 24 mesos computats a partir de la data de l’inici del contracte, que s’haurà de celebrar entre el 25 de febrer de 2014 i el 31 de desembre de 2014. Un cop finalitzi el període de 25 mesos, les empreses que tenien menys de 10 treballadors a l’inic del contracte tindran dret a una reducció del 50% de contingències comunes del treballador contractat durant 12 mesos més.
Per poder acollir-se a a aquesta reducció s’han de complir els següents requisits:
a) Estar al corrent de pagament amb Hisenda i Seguretat Social, tant a la data d’inici del contracte com durant l’aplicació de la reducció. Si durant la reducció es produeix una falta d’ingrés de les obligacions tributàries o de Seguretat Social, es produirà la pèrdua automàtica de la reducció a partir del mes de l’incompliment
b) No haver extingit contractes per causes objectives o acomiadaments disciplinaris que hagin estat declarats improcedents judicialment en els 6 mesos anteriors a la celebració del contracte. Tampoc es podran haver extingit contracte per acomiadaments col·lectius realitzats als 6 mesos anteriors a la contractació. A efectes del compliment d’aquest requisit no es tindran en compte les extincions produïdes abans del 25 de febrer de 2014.
c) S’hauran de celebrar contractes indefinits que suposin un increment tant del nivell d’ocupació indefinida com del nivell d’ocupació total a l’empresa.
d) S’haurà de mantenir durant 36 mesos el nivell d’ocupació indefinit i el nivell d’ocupació total de l’empresa aconseguit amb la celebració del contracte. Per aquest requisit no es tindran en compte les extincions de contractes per causes objectives o acomiadaments disciplinaris que no hagin estat declarats improcedents.
e) No haver estat exclosos de l’accés als beneficis derivats de l’aplicació dels programes d’ocupació per la comissió de la infracció greu (article 22.2) o molt greu (article 16 i 23) de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social.
Les esmentades reduccions no seran d’aplicació a:
En els casos d’aplicació indeguda de la reducció per incompliment dels requisits, es procedirà al reintegrament de les quantitats deixades d’ingressar amb el recàrrec i interès de demora corresponent.