Nou sistema de Subministre Immediat d’Informació

Nou sistema de Subministre Immediat d’Informació

Benvolgut client,

Ens dirigim a vostès en relació al nou sistema de Subministre Immediat d’Informació (SII) aprovat pel Reial Decret 596/2016 de 2 de desembre sobre la modernització, millora i impuls de l’ús de mitjans electrònics en la gestió de l’IVA.

Qui hi està inclòs?

S’inclou obligatòriament en aquest SII els empresaris/entitats que presentin IVA mensual:

Grans Empreses (facturació superior a 6.010.121,04 €)                                                                                                                   

Grups d’IVA

Inscrits en el REDEME (Registre de Devolució Mensual del IVA)                                                                                          9

Acolliment  voluntari: De forma addicional qualsevol altre subjecte passiu que així el volgués pot optar per la seva aplicació. Aquesta opció implicarà que la seva obligació d’autoliquidació serà mensual i que a més haurà de romandre en el sistema al menys durant l’any natural per a què s’exerceix l’opció. L’opció per l’aplicació del SII haurà de realitzar-se durant el mes de novembre anterior al inici del any natural en què hagi de tenir efecte. L’opció per a l’exercici 2017 haurà de realitzar-se durant el mes de juny d’aquest any.

Quan entra en vigor?

L’entrada en vigor d’aquest sistema de Subministrament Immediat d’Informació (SII) és l’1 de juliol de 2017 i s’haurà d’enviar la informació del primer semestre entre l’1 de juliol i 31 de desembre de 2017.

En què consisteix? 

Els contribuents obligats al SII (i aquells que voluntàriament decideixin utilitzar-ho) hauran d’enviar electrònicament el detall dels següents Llibres registre de facturació en  un termini de 4 dies hàbils (excloent dissabtes, diumenges i festius nacionals) a través de la Seu electrònica de l’AEAT (excepcionalment 8 dies durant el segon semestre de 2017):

Llibre registre de factures emeses. S’ha d’enviar en el termini de 4 dies des de l’expedició de la factura.

Llibre registre de factures rebudes. S’ha d’enviar en el termini de 4 dies des que es produeixi el registre comptable.

Llibre registre de béns d’inversió. S’ha d’enviar dintre el termini de l’últim període de liquidació de l’any (fins al 30 de gener)

Llibre registre de determinades operacions intracomunitàries. S’ha d’enviar en el termini de 4 dies naturals des del moment de l’inici de l’expedició o transport o des del moment de la recepció dels béns.

Imports cobrats en metàl.lic superiors a 6.000 euros provinents de la mateixa persona o entitat.

En el supòsit de factures simplificades, emeses o rebudes, es podran agrupar, sempre que compleixin determinats requisits, i enviar els registres de facturació del corresponent seient resum.

Alerta! Si una entitat realitza operacions no subjectes a iva, o subjectes i exemptes, sempre que tingui obligació d’emetre factures estarà obligada a enviar aquesta informació (per exemple l’activitat hospitalària, que tot i estar exemptes d’IVA està obligada per l’article 3 del Reglament de facturació a emetre factures).

Avantatges del sistema:

  • Podran presentar i ingressar les seves autoliquidacions periòdiques del IVA deu dies més tard del que ve sent habitual. Per tant tindran fins al dia 30 del mes següent.
  • Deixaran de tenir l’obligació de presentar els models 347 (operacions amb terceres persones), 340 (llibres registre) i 390 (resum anual del IVA).
  • Els contribuents podran contrastar la informació dels seus Libres Registre amb la informació subministrada pels seus clients i proveïdors sempre que estiguin també inclosos en el sistema ja que el contribuent disposarà en la Seu electrònica de l’AEAT d’un Llibre Registre “declarat” i altre “contrastat” amb la informació de contrast procedent de tercers que pertanyin al col·lectiu d’aquest sistema o de la base de dades de l’AEAT. Els contribuents podran contrastar aquesta informació abans de la finalització del termini de presentació de la seva declaració mensual d’IVA.

El contribuent tindrà la possibilitat de corregir els errors comeses en els enviaments sense necessitat de ser requerit per l’AEAT per a això.

  • Reducció dels terminis de realització de les devolucions, al disposar l’AEAT de la informació en temps gairebé real i de major detall sobre les operacions.

 

Quant a l'autor

super administrator

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la seva experiència i els nostres serveis, analitzant la navegació del nostre lloc web. Si continua
navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació a l'apartat de Política de cookies.

ACEPTAR

Aviso de cookies
CatalanEnglishFrenchSpanish